Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
Vásárlási feltételek
Hatályos: 2023. május 17.
A termék kiválasztása
Önnek, mint vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni azokat, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat), valamint fizetési módot (utánvét, bankkártya, banki átutalás, készpénz). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra, amely fizetési kötelezettséggel jár az Ön részéről.
Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett talál. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 48 órán belül megtörténik.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailben magyar nyelvű visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot a +36 30 44 33 655 (játék rendelés esetén), vagy a +36 76 483-711/125-ös mellék (papír-írószer rendelés esetén) hétfőtől-péntekig 9-18 óráig, illetve szombaton 9-14 óráig.
Fizetési feltételek
Kiszállítás esetén utánvéttel történő fizetésre vagy előre történő banki átutalásra van lehetőség. Személyes átvétel esetén (Alföld Áruház sport-játék osztálya, cím: 6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 6.) készpénzes vagy bankkártyás fizetési módra van lehetőség. Utánvétel esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.
Szállítás
A küldemények kézbesítése, szállítása az MPL futárszolgálattal történik. A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.
Kiszállítási idő: 1-2 munkanap.
Szállítási díjak: 1.990 Ft
A szállítás kizárólag Magyarország területére vonatkozik.
A szállítástól való elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni.
Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
A megrendelő a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő elállási joga attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi a megrendelt (első) terméket.
Ha a megrendelő eláll a szerződéstől, az értékesítő haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül köteles visszatéríteni a vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a vásárló az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). Az eladó a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést az értékesítő mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A megrendelő köteles az értékesítő számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt megrendelő elküldi a terméket.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli.
A megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Amennyiben a termékről, felbontás során a kézbesítést végző személy (futár kézbesítő) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza. Ebben az esetben csak akkor élhet a megrendelő az elállási jogával, ha a termék csomagolását nem bontja meg.
A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási jogát.
A szerződéstől való elállásra vonatkozó igényt a vásárló e-mailben, postai úton írásban, telefaxon vagy személyesen az Alföld Áruház sport-játék osztályán, egyértelmű nyilatkozatával jelentheti be.
A megrendelő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Alföld Zrt. részére. Elállási nyilatkozatminta mellékletben található.
Elérhetőségek:
Alföld Kereskedelmi Zrt.
Cím: 6000 Kecskemét, Deák F. tér 6.
Telefon: +36 76 483-711 telefonközpont - 143-as mellék a sport-játék osztály
+36 76 483-711 telefonközpont - 125-ös mellék a papír-írószer osztály
Mobil: +36 30/4433-655 (sport-játék osztály)
Fax: +36 76 482-063
E-mail: Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez
Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez
Az elállást nem kell megindokolni.
A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Amennyiben kérdése merülne fel az elállási jog gyakorlásával kapcsolatban, úgy további tájékoztatásért, kérjük keresse elérhetőségeinket.
Tulajdonjogi kikötés: A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.
Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld a webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután az Elállási jog/Visszaszolgáltatási garancia pontban foglaltak szerint van lehetőség rendelésének visszavonására.
A megrendelés utólagos módosítására, az adatbeviteli hiba kijavítására csak írásos formában, e-mailben, vagy telefaxon kerülhet sor.
Fax-szám: 06 76 482-063
E-mail cím: Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez (játék rendelése esetén) illetve Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez (papír-írószer rendelése esetén)
Telefon: +36 30 4433 655 (sport-játék osztály)
+36 76 483-711/125-ös mellék (papír-írószer osztály)
Egyebek
A szerződés írásban megkötött magyar nyelvű online szerződésnek minősül, amelyet az Alföld Zrt., csakúgy mint a hozzá kapcsolódó számlát elévülésig iktat, az iktatott okmányok utólag, elévülésig hozzáférhetőek. A felek megállapodnak abban, hogy a köztük létrejött megrendelési adatokban szereplő e-mail címen történő, magyar nyelvű levelezés írásbeli kommunikációnak minősül. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
A www.jatekalfold.hu webáruház tárhelyszolgáltatója: MediaCenter Hungary Kft.
Elérhetőségei:
Címe: 6000 Kecskemét, Erkel Ferenc u. 5.
Telefon: +36-21-201-0505
Panaszügyintézés
A vásárló panaszát szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban jelentheti be a feltüntetett elérhetőségeken, szóbeli panasz esetén az Alföld Áruház nyitva tartási idejében: hétfő-péntek: 9-18 óráig, szombaton 9-14 óráig.
Elérhetőségek:
Alföld Kereskedelmi Zrt.
Cím: 6000 Kecskemét, Deák F. tér 6.
Telefon: +36 76 483-711 telefonközpont - 143-as mellék a sport-játék osztály
Mobil: +36 30/4433-655 sport-játék osztály
+36 76 483-711 telefonközpont - 125-ös mellék a papír-írószer osztály
Fax: +36 76 482-063
E-mail:
Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez
Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez
Az eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a vásárlónak átadja. Ha ez nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet és a szóbeli panaszra adott választ a panasz beérkezésétől számított 30 napon belül megküldi a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt az eladó harminc napon belül írásban megválaszolja. A válaszhoz az eladó csatolja a panaszról felvett jegyzőkönyvet is. A rögzített panasz tartalmazza a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat. A panaszt elutasító álláspontját az eladó köteles indokolni, továbbá felhívja a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. A válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
Az eladó által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben előírt adatokat.
Online jogviták rendezése
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, (OVR platform) amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.
A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.
Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon az Igazságügyi Minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ látja el..
Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.
Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.
Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, az Igazságügyi Minisztérium - Európai Fogyasztói Központ tud részletes felvilágosítást adni Önnek.
A hazai OVR kapcsolattartó pont elérhetőségei:
Igazságügyi Minisztérium - Európai Fogyasztói Központ:
Levelezési cím: 1357 Budapest, Pf.2.
E-mail cím:info@magyarefk.hu
Telefon: +36 1 896 77 47
A fogyasztók 2023. január 1. napja óta panaszaikkal a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokhoz fordulhatnak.
Az eladóra vonatkozik a békéltető testületi eljárásban való együttműködési kötelezettség.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.
A békéltető testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
Észrevételeivel, esetleges panaszaival és fogyasztói kifogások megtételével a Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testülethez (6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. telefon: 76/501-525, e-mail: Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez ) fordulhat.
További békéltető testületek elérhetőségei:
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Békés Vármegyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
Budapesti Békéltető Testület |
Csongrád Vármegyei BékéltetőTestület |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
Heves Vármegyei Békéltető Testület |
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület |
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület |
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület |
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Somogy Vármegyei Békéltető Testület |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület |
Tolna Vármegyei Békéltető Testület |
Vas Vármegyei Békéltető Testület |
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület |
Zala Vármegyei Békéltető Testület |
|
Melléklet:
Elállási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és jutassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: